Εργαστήριο Μαρμαρογλυπτικής | Ελευθεροτυπία
325
page-template-default,page,page-id-325,page-child,parent-pageid-320,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Ελευθεροτυπία

Ολα χειροποίητα, σμιλεμένα στο μάρμαρο. Ενα αρχαιοπρεπές αγοράκι όρθιο, γυμνό και χαμογελαστό ν’ ακουμπάει σ’ ένα στήριγμα κρατώντας στο χέρι το κεφάλι ενός κύκνου (Μάρκος Θεοτικός). Μια αγέρωχη σφίγγα αρχαϊκής μορφής (Φίλιππος Καγιώργης). Ενα αναγεννησιακό αντρικό πρόσωπο στα δεσμά του χρόνου και των αριθμών (Αργύρης Μαραβέλιας). Ενα ωραίο γυναικείο πρόσωπο με περίτεχνους λαξευμένους βόστρυχους στα μαλλιά της (Αχιλλέας Ράλλης).

Το σμίλεμα του μαρμάρου στην Τήνο αποτελεί αιώνων παράδοση, που απλώθηκε από τους τεχνίτες της στην Ελλάδα και σε παροικίες της (Κωνσταντινούπολη, Μικρασία, Ρουμανία, Κριμαία, Αίγυπτο). Στη γνωστή κοιτίδα μαρμαρογλυπτικής παράδοσης του νησιού, στη γενέτειρα των Χαλεπά και Φιλιππότη, στον Πύργο της Τήνου, όπου λειτουργεί εδώ και 55 χρόνια Σχολή Καλών Τεχνών, γίνεται αυτό τον καιρό έκθεση για τη μαρμαροτεχνία στην Τήνο σήμερα. Είκοσι ένας καλλιτέχνες εκθέτουν στο Πνευματικό Κέντρο του χωριού στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Τέχνης και Λόγου κοινότητας Πανόρμου (έως 10 Σεπτεμβρίου).

Εργα εμπνευσμένα από την παράδοση και τη φύση: κρήνη σε σχήμα λύρας (Λάμπρος Διαμαντόπουλος), χταπόδι (Μιχαήλ Σαλταμανίκας), ένα καΐκι μ’ απλωμένο πανί (Αντώνης Χονδρογιάννης), ένας στριφογυριστός άμβωνας (Αντώνης Βίδος). Αλλά και από σύγχρονα θέματα, όπως η μόλυνση του περιβάλλοντος, η οικονομική υποδούλωση (Ονούφριος Δεσύπρης). Συμμετέχουν επίσης οι Μιχαήλ Αλβέρτης, Φρατζέσκος Αλεξόπουλος, Αντώνης Βαλάκας, Φίλιππος Βασιλάκης, Φίλιππος Δελατόλας, Μηνάς Μαραβέλιας, Πέτρος Μαρμαρινός, Κατερίνα Μητσιάλη, Νικόλας Πολογιώργης, Δημήτρης Μποντικούλης, Φίλιππος Σκαρής, Μάκης Τριγώνης.

«Εδώ η καρδιά του μαρμάρου δεν έπαψε να χτυπά, ο ήχος του μαντρακά να καμπανίζει, τα εργαστήρια να σκαλίζουν τέμπλα και μνημεία, η καλλιτεχνική παραγωγή ν’ ανοίγει νέους δρόμους» αναφέρει στο προλογικό σημείωμά του ο ερευνητής Αλέκος Φλωράκης.

Γ.Ε.Β.

Δείτε το άρθρο στην Ελευθεροτυπία